Sunday, July 4, 2010

kelip-kelip

sebelum mengenalnye erti hidup. Aku tercari-cari matlamat untuk apa sume ini.
Di situ aku berada dalam sebuah tempat yang serba kegelapan,
aku ingin mencari punca cahaya, namun dalam pencarian aku tidak istiqamah melakukannya,
smpe suatu masa aku tersedar,

untuk mendapatkan cahaya, aku perlu kesabaran dan aku perlu terus berusaha mencari dan terus mencari,sehingga sampai suatu masa, aku terlihat sesuatu bagaikan kelip-kelip.
Ia bagaikan memangil-mangil aku untuk menari-nari bersamanya, aku tahu apa yang perlu aku lakukan hanyalah usaha.
ya..usaha la yang dapat membantu aku untuk mengharungi semua ini.
Allah hanya mahu menguji aku, Allah hendak melihat kesabaran aku, ketekunan aku dalam usaha ini, Allah juga mahu melihat aku istiqamah di jalan ini.
Ya Allah, terima kasih kerana memberi aku semua ini.
sekarang aku faham kenapa manusia di ciptakan,
manusia diciptakan hanyalah untuk 2 tujuan, (2:30)

  1. khalifah
  2. ibadah

    [30] Dan (ingatlah) tatkala Tuhan engkau berkata kepada Malaikat : Sesungguhnya Aku hendak menjadikan di bumi seorang khalifah. Berkata mereka : Apakah Engkau hendak menjadikan padanya orang yang merusak di dalam nya dan menumpahkan darah, padahal kami bertasbih dengan memuji Engkau dan memuliakan Engkau ? Dia berkata : Sesungguhnya Aku lebih mengetahui apa yang tidak kamu ketahui.


No comments:

Post a Comment